Igår förtrollades jag

Igår fick jag den stora äran att se Svansjön. Super M fick det genom en kvinna på hans jobb. Hennes bror jobbar på Operan och denna föreställning var bara öppet för dem och för vänner de ville bjuda in. Det var en repetitionsomgång vilket var väldigt roligt för man fick se var det ibland gick fel, när de log då de strula till sig och när dansarna hade dialog med orkestern om musik och så vidare. Vi satt på de absolut bästa platserna upp på 1:a balkong i mitten.

Det är en underbar balett och jag gick därifrån alldeles upprymd och nynnades på Tchaikovskys underbara musik. Varför har jag inte gått på mer balett förr? Jag älskar ju dans. Det jag tycker om allra bäst med balett är den totala kroppskontrollen som dansarna har. Ända ut i fingerspetserna ser man och känner man kraften. Vid en del sekvenser tappade jag nästan andan, så vackert var det.


Bilden har jag lånat från Operans hemsida



Kommentarer
Postat av: Tyra

Va glad jag blir att höra att du gillade den, hur gick det för Super M då? Somnade han?



Kram mamma

2009-02-17 @ 11:07:50
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0