Med sikte på läslus

Jag har aldrig läst mycket och tror att jag snittar ungefär tre böcker om året. Dessa läser jag under sommarperioden i båten. Jag önskar att jag läste mer, men jag läser långsamt och tappar snabbt tålamodet. Jag brukar med jämna mellanrum sparka mig själv i baken och försöka. Precis en sådan spark har jag nu tilldelat mig själv. Igår var jag på akademibokhandeln och inhandlade hela 4 böcker. Jag har redan tagit tag i en och börjat. Än så länge går det bra, får se hur länge det håller i.

Jag tycker om böcker. Jag tycker om att de innehåller massa spännande ord, formuleringar och berättelser. Jag tycker om att bläddra i dem och jag tycker om deras utseende. Nu ska jag bara lära mig att tycka om att läsa dem.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0