Gav tennisen en chans

Jag har haft en urskön helg. Jag har äntligen packat upp de sista flyttlådorna. Det tog ett tag, och helt plötsligt är vårt sovrum två kvadratmeter större. Sedan gick jag och Super M  till vallokalen och han röstade. Jag hade redan gjort det tidigare i veckan. Lördagskväll var jag solo utan planer. Till en början kändes det jättekonstigt, och jag fick lite panik och tänkte måste hitta på något. Men sen kom jag över det. En kväll för mig själv hemma, det var ett tag sen och jag njöt till max.

I söndags var det tennisfinal och Robin Söderling skulle ju spöa Federer. Jag och Super M tänkte att vi ska kanske ge matchen och sporten en chans. Vi dukade upp med stora gröna oliver, stekt halloumi och rosévin och laddade för matchen. Men jag kan säga att vi höll ut i cirka 20 minuter. Det blir lite tråkigt att kolla på bollen som studsar fram och tillbaka. Och vi är ju inga proffs på reglerna direkt. Vi försökte i alla fall, men tennis är nog inte vår sport. Hmmm undra vad vi ska testa härnäst?


Nu ska jag iväg och se the Proposal med systeryster!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0