Nytt på chokladfronten



Så fort jag hittar någon ny choklad så måste jag prova. De senaste är Daim Cool Breeze med apelsin och citron smak och Lindts Blueberry Intense. När det gäller daimen så var jag lite orolig över citron och choklad-kombon men det funkade helt ok. Tycker kanske att vanlig daim fortfarande leder daim-toppen, men att det var en cool breeze.

Lindts Blueberry Intense är 70% choklad med blåbär och mandelspån i. Blåbären var lite söta och det var därför bra att det var mandel i. Jag serverade en efterrätt med vaniljglass, blåbär och rostade mandelspån som jag sedan hade en av dessa chokladbitar till. Det blev gott.

Jag ger dem båda betyget 3 av 5, inga favoriter. Högst upp på min lista över choklad ligger för tillfället Lindts cherry & chili choklad. Yummy!



Kommentarer
Postat av: Tyra

Hej Veronica, jag har provat Daim Cool Beeze men jag håller med dej, orginalet är bäst. Lindt med blåbär låter inte intressant alls. Pappa kom hem med Anthon Berg Blomme i Madeira...det är grejer det.



Jag är förkyld :-( och har feber...



Kram Mousch

2009-06-05 @ 08:30:14
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0