Bunkrar snö i minnet


Wow vad det är häftigt ute nu. Jag minns inte när jag senast såg så här mycket snö. För länge sedan, när jag var liten, och det är jag inte längre. Det dignar på träden och ligger stora vallar längst de vita vägarna här uppe på landet. Det är så vackert och jag njuter av varje sekund. När kommer jag att få se så här mycket snö igen, ta vara på stunden säger jag till mig själv. Jag känner mig som ett barn när jag pulsar runt i snö. Det är så kallt och snön är så lätt.

Igår tog vi en liten sväng till Forsmarks bruk. Vi kunde inte sitta inne hela dagen när solen sken ute. Men det blev ingen lång promenad när vi väl kom fram. It was f*ckin' freezin' in Forsmark.





Imorse när jag vaknade var det minus 28 grader ute. Jag tror inte att jag någonsin har upplevt sådan kyla. Jag har varit ett par vändor i Abisko och Kiruna men då var det "bara" minus 20.  Vårt landställe är ett gammalt skomakartorp från tidigt 1900-tal, och inte det tätaste, så kakelugnarna har använts flitigt under hela vistelsen. Mjölken vi ställt i skafferiet över natten hade frusit helt när vi skulle ha den till kaffet i morse.

Nu stiger solen upp och världen börjar tindra.





Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilka vackra bilder!!

2010-01-22 @ 18:47:24

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0